2024 04 ΑΠΡΙΛΙΟΣ Τι έχουμε να διαβάσουμε
Σελίδα 1 από 1
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 207
Ημερομηνία εγγραφής : 21/09/2022
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 207
Ημερομηνία εγγραφής : 21/09/2022
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 207
Ημερομηνία εγγραφής : 21/09/2022
Απ: 2024 04 ΑΠΡΙΛΙΟΣ Τι έχουμε να διαβάσουμε
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΒΜ σελ 111 διαβάζω το κείμενο - ΤΕ σελ 44, άσκηση 2. Συμπληρώνω το φυλλάδιο με τη χαρτογράφηση του μαθήματος.
ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ 2 φορές:
Μπείτε και βγείτε στο Μετρό κρατώντας
το χέρι της μητέρας σας, του πατέρα σας ...
Όταν κλείνουν οι πόρτες, απομακρυνθείτε
από το τρένο και μην προσπαθήσετε να το
προλάβετε τρέχοντας.
ΑΝΑΓΝΩΣΗ, ΤΕ σελ. 32, το κείμενο "Χρησιμοποιώτας λεωφορείο". Αμέσως μετά συμπληρώνουμε την άσκηση 4, γράφοντας μόνο τις μετοχές.
ΒΜ σελ 111 διαβάζω το κείμενο - ΤΕ σελ 44, άσκηση 2. Συμπληρώνω το φυλλάδιο με τη χαρτογράφηση του μαθήματος.
ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ 2 φορές:
Μπείτε και βγείτε στο Μετρό κρατώντας
το χέρι της μητέρας σας, του πατέρα σας ...
Όταν κλείνουν οι πόρτες, απομακρυνθείτε
από το τρένο και μην προσπαθήσετε να το
προλάβετε τρέχοντας.
ΑΝΑΓΝΩΣΗ, ΤΕ σελ. 32, το κείμενο "Χρησιμοποιώτας λεωφορείο". Αμέσως μετά συμπληρώνουμε την άσκηση 4, γράφοντας μόνο τις μετοχές.
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 207
Ημερομηνία εγγραφής : 21/09/2022
Απ: 2024 04 ΑΠΡΙΛΙΟΣ Τι έχουμε να διαβάσουμε
ΔΕΥΤΕΡΑ, 22/4/2024
ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ:
ΓΛΩΣΣΑ: Το λεξιλόγιο στη σελ. 71 του ΒΜ και 72.
2 φορές αντιγραφή τις λέξεις που είναι στο γαλάζιο πλαίσιο
Το φυλλάδιο
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΤΕ σελ 32, άσκ. 2 και 3
ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ:
ΓΛΩΣΣΑ: Το λεξιλόγιο στη σελ. 71 του ΒΜ και 72.
2 φορές αντιγραφή τις λέξεις που είναι στο γαλάζιο πλαίσιο
Το φυλλάδιο
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΤΕ σελ 32, άσκ. 2 και 3
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 207
Ημερομηνία εγγραφής : 21/09/2022
Απ: 2024 04 ΑΠΡΙΛΙΟΣ Τι έχουμε να διαβάσουμε
MΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Διαβάζω το ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ σελ. 32 του ΒΜ. Προετοιμάζομαι να απαντήσω σε ερωτήσεις πάνω στο κείμενο, όπως κάναμε σήμερα στην τάξη.
ΤΕ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΣΕΛ 11, ΑΣΚ. 3. Ζωγραφίζω το έργο που προτείνω να γίνει στον τόπο μας. (Η εργασία αυτή θα εξεταστεί διαθεματικά την Πέμπτη στο σχολείο και θα συμπληρώσουμε με την ομάδα μας τις σχετικές ερωτήσεις στο ΤΕΤΡ. ΕΡΓ. ΓΛΩΣΣΑΣ, ΣΕΛ 33)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Επανάληψη στην Προπαίδεια!
Αύριο τα παιδιά θα πάνε στο κολυμβητήριο με τον κ. Διευθυντή, λόγω ασθένειας της Γυμνάστριας.
Θα κάνουμε Ανθολόγιο για το Πάσχα και θα μιλήσουμε για τις άγιες αυτές ημέρες. Αν κάποιο παιδάκι έχει στο σπίτι το Ανθολόγιο να θυμηθεί να το φέρει στο σχολείο.
Θα συνεχίσουμε τις πασχαλινές ζωγραφιές μας και τα καλαθάκια.
Και στην Ιστορία θα κάνουμε επανάληψη. Δείτε το Τετράδιο Εργασιών σελ. 45.
Διαβάζω το ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ σελ. 32 του ΒΜ. Προετοιμάζομαι να απαντήσω σε ερωτήσεις πάνω στο κείμενο, όπως κάναμε σήμερα στην τάξη.
ΤΕ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΣΕΛ 11, ΑΣΚ. 3. Ζωγραφίζω το έργο που προτείνω να γίνει στον τόπο μας. (Η εργασία αυτή θα εξεταστεί διαθεματικά την Πέμπτη στο σχολείο και θα συμπληρώσουμε με την ομάδα μας τις σχετικές ερωτήσεις στο ΤΕΤΡ. ΕΡΓ. ΓΛΩΣΣΑΣ, ΣΕΛ 33)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Επανάληψη στην Προπαίδεια!
Αύριο τα παιδιά θα πάνε στο κολυμβητήριο με τον κ. Διευθυντή, λόγω ασθένειας της Γυμνάστριας.
Θα κάνουμε Ανθολόγιο για το Πάσχα και θα μιλήσουμε για τις άγιες αυτές ημέρες. Αν κάποιο παιδάκι έχει στο σπίτι το Ανθολόγιο να θυμηθεί να το φέρει στο σχολείο.
Θα συνεχίσουμε τις πασχαλινές ζωγραφιές μας και τα καλαθάκια.
Και στην Ιστορία θα κάνουμε επανάληψη. Δείτε το Τετράδιο Εργασιών σελ. 45.
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 207
Ημερομηνία εγγραφής : 21/09/2022
Απ: 2024 04 ΑΠΡΙΛΙΟΣ Τι έχουμε να διαβάσουμε
24/4/24, ΤΕΤΑΡΤΗ
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΤΕ, σελ. 45: Συμπληρώνω όλες τις ασκήσεις του επαναληπτικού
ΓΛΩΣΣΑ: Κλίνω στο Τετράδιο της Γραμματικής το ρήμα "παίζω" σε οριστική Ενεστώτα, Παρατατικού, Αορίστου, Μέλλοντα Εξακολουθητικού και Μέλλοντα Συνοπτικού όπως ακριβώς είναι στη σελ. 83 του ΒΜ - τεύχος δεύτερο.
Με τον ίδιο τρόπο κλίνω μετά και το ρήμα "τρέχω".
ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ: Γράφω σε φύλλο ντοσιέ ευχές προς τους συμμαθητές μου για το Πάσχα και τις διακοπές! Στολίζω το κείμενο με μια ωραία ζωγραφιά!!!
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Αύριο το πρώτο δίωρο θα πάμε στην Εκκλησία. Όποιο παιδάκι θέλει, μπορεί να μεταλάβει.
_____________________________
Για τις μέρες των Διακοπών του Πάσχα:
Γράφω το ένα από τα δύο:
1. Περιγράφω κάτι που θα ζήσω αυτό το Πάσχα (στον Επιτάφιο, στην Ανάσταση ή όπου αλλού θέλω)
2. Έθιμα για το Πάσχα που τηρούμε στην οικογένειά μας. (Μπορούμε να γράψουμε και για έθιμα που είδαμε κάπου τις μέρες του Πάσχα.)
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΤΕ, σελ. 45: Συμπληρώνω όλες τις ασκήσεις του επαναληπτικού
ΓΛΩΣΣΑ: Κλίνω στο Τετράδιο της Γραμματικής το ρήμα "παίζω" σε οριστική Ενεστώτα, Παρατατικού, Αορίστου, Μέλλοντα Εξακολουθητικού και Μέλλοντα Συνοπτικού όπως ακριβώς είναι στη σελ. 83 του ΒΜ - τεύχος δεύτερο.
Με τον ίδιο τρόπο κλίνω μετά και το ρήμα "τρέχω".
ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ: Γράφω σε φύλλο ντοσιέ ευχές προς τους συμμαθητές μου για το Πάσχα και τις διακοπές! Στολίζω το κείμενο με μια ωραία ζωγραφιά!!!
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Αύριο το πρώτο δίωρο θα πάμε στην Εκκλησία. Όποιο παιδάκι θέλει, μπορεί να μεταλάβει.
_____________________________
Για τις μέρες των Διακοπών του Πάσχα:
Γράφω το ένα από τα δύο:
1. Περιγράφω κάτι που θα ζήσω αυτό το Πάσχα (στον Επιτάφιο, στην Ανάσταση ή όπου αλλού θέλω)
2. Έθιμα για το Πάσχα που τηρούμε στην οικογένειά μας. (Μπορούμε να γράψουμε και για έθιμα που είδαμε κάπου τις μέρες του Πάσχα.)
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 207
Ημερομηνία εγγραφής : 21/09/2022
Απ: 2024 04 ΑΠΡΙΛΙΟΣ Τι έχουμε να διαβάσουμε
25/4/24, ΠΕΜΠΤΗ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Κάναμε το μάθημα 40 στο βιβλίο και στο τετράδιο εργασιών. Για το σπίτι:
1. Φυλλάδιο επανάληψης στους δεκαδικούς
2. ΒΜ άσκηση 3
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ - ΓΛΩΣΣΑ (διαθεματική προσέγγιση):
Τετράδιο Εργασιών Γλώσσας - τεύχος β, σελ. 33 και 35, άσκηση 6. Την συμπληρώνουμε με βάση όσα ζωγράφισε ο καθένας στο Τετράδιο Εργασιών της Μελέτης Περιβάλλοντος. (θέμα: Ένα έργο που προτείνω να γίνει στον τόπο μου)
Στο σχολείο έμειναν για διόρθωση:
1. Τετράδια Γραμματικής
2. Ευχές για το Πάσχα (φύλλο ντοσιέ)
3. Τετράδια Εργασιών Μελέτης Περιβάλλοντος
________________
Αύριο θα κάνουμε τα κάλαντα του Λαζάρου και θα τελειώσουμε τα καλαθάκια μας.
Επίσης Μαθηματικά και Ιστορία.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Κάναμε το μάθημα 40 στο βιβλίο και στο τετράδιο εργασιών. Για το σπίτι:
1. Φυλλάδιο επανάληψης στους δεκαδικούς
2. ΒΜ άσκηση 3
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ - ΓΛΩΣΣΑ (διαθεματική προσέγγιση):
Τετράδιο Εργασιών Γλώσσας - τεύχος β, σελ. 33 και 35, άσκηση 6. Την συμπληρώνουμε με βάση όσα ζωγράφισε ο καθένας στο Τετράδιο Εργασιών της Μελέτης Περιβάλλοντος. (θέμα: Ένα έργο που προτείνω να γίνει στον τόπο μου)
Στο σχολείο έμειναν για διόρθωση:
1. Τετράδια Γραμματικής
2. Ευχές για το Πάσχα (φύλλο ντοσιέ)
3. Τετράδια Εργασιών Μελέτης Περιβάλλοντος
________________
Αύριο θα κάνουμε τα κάλαντα του Λαζάρου και θα τελειώσουμε τα καλαθάκια μας.
Επίσης Μαθηματικά και Ιστορία.
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 207
Ημερομηνία εγγραφής : 21/09/2022
Απ: 2024 04 ΑΠΡΙΛΙΟΣ Τι έχουμε να διαβάσουμε
Ήρθε ο Λάζαρος ήρθαν τα Βάγια,
Ήρθε η Κυριακή που τρων' τα ψάρια
Βάγια βάγια των βαγιών, τρώνε ψάρι και κολιό
και την άλλη Κυριακή, ψήνουν το παχύ αρνί.
- Που ’σουν Λάζαρε που είναι η φωνή σου
Που σε γύρευε η μάνα κι η αδελφή σου
Βάγια βάγια των βαγιών, τρώνε ψάρι και κολιό
και την άλλη Κυριακή, ψήνουν το παχύ αρνί.
- Ήμουνα στη γη, στη γη βαθιά χωμένος
Κι από τους νεκρούς, νεκρούς αναστημένος.
Βάγια βάγια των βαγιών, τρώνε ψάρι και κολιό
και την άλλη Κυριακή, ψήνουν το παχύ αρνί.
Δώστε μου νερό, νερό λιγάκι
να ξεπλύνω της καρδιάς μου το φαρμάκι.
Βάγια βάγια των βαγιών, τρώνε ψάρι και κολιό
και την άλλη Κυριακή, ψήνουν το παχύ αρνί.
ΚΑΛΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ - ΧΑΡΟΥΜΕΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!
Υγεία, αγάπη, ευτυχία σε όλες τις οικογένειες της τάξης μας και ό,τι καλύτερο για τα παιδάκια μας!
Τα καθήκοντά τους τις μέρες αυτές είναι να περάσουν όμορφα και να ζήσουν από κοντά τα υπέροχα έθιμα των ημερών! Να έχουν να θυμούνται μεγαλώνοντας στιγμές που θα γεμίζουν όχι μόνο τον νου τους με αναμνήσεις αλλά και την καρδιά τους!
Όποιος θέλει όμως μπορεί να κάνει και τα εξής:
1. Πρώτο και σημαντικότερο είναι η παιδική λογοτεχνία! Αυτό τους ευχήθηκε και ο κ. Διευθυντής όταν πέρασε από την τάξη μας για να μας πει τα ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ! Να μάθουν να διαβάζουν λογοτεχνικά βιβλία με την ίδια αγάπη που πάνε για παιγνίδι.
2. Να γράψουν μια ιστορία από τα βιώματα αυτών των ημερών. Από τον Επιτάφιο, από την Ανάσταση ή όποια άλλη στιγμή τα συγκινήσει.
3. Δόθηκε και ένα φυλλαδιάκι με επαναληπτικές ασκήσεις στους δεκαδικούς (προσθέσεις, αφαιρέσεις κλπ) Και ένα πρόβλημα από το ΤΕ, σελ. 37, άσκηση 4. Προαιρετικά!
Κατά τα άλλα να ζητήσω συγγνώμη που σας ταλαιπωρήσαμε το μεσημέρι στην πόρτα και αργήσαμε να φτάσουμε. Θα προσπαθήσουμε με κάθε τρόπο να μην ξανασυμβεί. Προσπαθούσαμε να μην ξεχάσουν τίποτε στην τάξη ενόψει διακοπών και ήταν και τα καλαθάκια στο χέρι που μας δυσκόλευαν. Συγγνώμη και πάλι.
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 207
Ημερομηνία εγγραφής : 21/09/2022
Απ: 2024 04 ΑΠΡΙΛΙΟΣ Τι έχουμε να διαβάσουμε
ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ
ΔΕΥΤΕΡΑ 13 ΜΑΗ 2022
Ανάγνωση το κείμενο "Πάσχα Κυρίου Πάσχα".
Ορθογραφία: (την γράφω 3 φορές στο πρόχειρο)
Μια πεταλούδα, που ’χει ξεχαστεί στην αγκαλιά του απριλιάτικου τριαντάφυλλου, του είπε τρυφερά:
– Χριστός Ανέστη!
Γραμματική: Εργασία γραπτή στο τετράδιο της Γραμματικής:
Βρίσκω ουσιαστικά, ρήματα, επίθετα της ορθογραφίας.
Για κάθε ουσιαστικό γράφω ένα υποκοριστικό του.
Για κάθε επίθετο ένα συνώνυμο που να ταιριάζει.
Κάνω χρονική αντικατάσταση στο πρώτο ρήμα της ορθογραφίας στο ίδιο πρόσωπο, αριθμό και έγκλιση στους εξής χρόνους:
Ενεστώτα, Παρατατικό, Αόριστο, Μέλλοντα Εξακολουθητικό, Μέλλοντα Συνοπτικό.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Τετρ. Εργ. 3ο τεύχος, μάθημα 42, άσκηση 2.
ΔΕΥΤΕΡΑ 13 ΜΑΗ 2022
Ανάγνωση το κείμενο "Πάσχα Κυρίου Πάσχα".
Ορθογραφία: (την γράφω 3 φορές στο πρόχειρο)
Μια πεταλούδα, που ’χει ξεχαστεί στην αγκαλιά του απριλιάτικου τριαντάφυλλου, του είπε τρυφερά:
– Χριστός Ανέστη!
Γραμματική: Εργασία γραπτή στο τετράδιο της Γραμματικής:
Βρίσκω ουσιαστικά, ρήματα, επίθετα της ορθογραφίας.
Για κάθε ουσιαστικό γράφω ένα υποκοριστικό του.
Για κάθε επίθετο ένα συνώνυμο που να ταιριάζει.
Κάνω χρονική αντικατάσταση στο πρώτο ρήμα της ορθογραφίας στο ίδιο πρόσωπο, αριθμό και έγκλιση στους εξής χρόνους:
Ενεστώτα, Παρατατικό, Αόριστο, Μέλλοντα Εξακολουθητικό, Μέλλοντα Συνοπτικό.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Τετρ. Εργ. 3ο τεύχος, μάθημα 42, άσκηση 2.
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 207
Ημερομηνία εγγραφής : 21/09/2022
Απ: 2024 04 ΑΠΡΙΛΙΟΣ Τι έχουμε να διαβάσουμε
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
βιβλίο μαθητή σελ. 103 - Ολοκληρώνουμε τα τρίγωνα στην άσκηση 2
Τετράδιο Εργασιών: κάνουμε στη σελίδα 39 την άσκηση 4
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
βιβλίο μαθητή, σελίδες 39 έως και 42 - κεφάλαιο 5
Φτιάχνουμε χάρτη της τάξης για το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. (ή και της αυλής του σχολείου)
Διαβάζουμε στη σελίδα 42 πολύ καλά το Αξίζει να διαβάσουμε!
βιβλίο μαθητή σελ. 103 - Ολοκληρώνουμε τα τρίγωνα στην άσκηση 2
Τετράδιο Εργασιών: κάνουμε στη σελίδα 39 την άσκηση 4
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
βιβλίο μαθητή, σελίδες 39 έως και 42 - κεφάλαιο 5
Φτιάχνουμε χάρτη της τάξης για το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. (ή και της αυλής του σχολείου)
Διαβάζουμε στη σελίδα 42 πολύ καλά το Αξίζει να διαβάσουμε!
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 207
Ημερομηνία εγγραφής : 21/09/2022
Απ: 2024 04 ΑΠΡΙΛΙΟΣ Τι έχουμε να διαβάσουμε
Τα ταξίδια του παππού μου
Και τι δε μου έλεγε εμένα ο παππούλης μου όταν ήμουνα μικρός. Ώρες ολόκληρες έλεγε, έλεγε, κι εγώ δε χόρταινα να τον ακούω. Για χώρες μακρινές, για μέρη άγνωστα κι αλαργινά*, που δεν τα βάνει ο νους του ανθρώπου. Για της θάλασσας τον αφαλό, που καταπίνει τα καράβια, και για τη χώρα των Σκυλοκέφαλων, κι ακόμα για τη Γοργόνα, την αδελφή του Μεγαλέξαντρου, και γι’ άλλα τέτοια φοβερά και τρομερά που κρύβει τούτη η πλάση.
– Αλήθεια, παππού; τον ρωτούσα.
– Αλήθεια, ψυχή μου, απαντούσε εκείνος.
Βασιλοπούλες όμορφες περίμεναν μέσα σε πλουμιστά παλάτια το ραφτόπουλό τους, κι εγώ δεν έβλεπα την ώρα να μεγαλώσω λίγο και να φύγω απ’ το χωριό, να βγω στον κόσμο, να πάω στην Πόλη* και στην Αγια-Σοφιά. Δεν άργησε να ’ρθει αυτή η ώρα. Η μάνα μού ετοίμασε το μπογαλάκι* μου και μ’ έστειλε στην Πόλη, σ’ ένα ράφτη σπουδαίο και τρανό.
– Να πας να μάθεις την τέχνη, να γίνεις ραφτόπουλο, να βγάζεις το ψωμί σου. Έτσι μου είπε.
Πήγα, λοιπόν, κι εγώ στην Πόλη κι είδα την Αγια-Σοφιά, κι είδα το Βόσπορο, και θαμπώθηκα απ’ την ομορφιά. Όμως, η δουλειά στο ραφτάδικο ήτανε σκληρή και το αφεντικό δε χωράτευε*. Είχε και μια πήχη*, κι άμα τεμπέλιαζε κανένα από τα ραφτόπουλα, μ’ αυτή μας βάραγε για να στρωθούμε στη δουλειά. Κι όσο για βασιλοπούλες, που έλεγε ο παππούς, αυτές δεν τις είδα πουθενά!
– Αχ, παππούλη, έλεγα μέσα μου, αναστενάζοντας, με τη μέση μου πιασμένη απ’ το ράψιμο. Πότε θα ’ρθει κι εμένα η βασιλοπούλα μου, να φύγουμε απ’ το ραφτάδικο, να πάμε να χτίσουμε το παλάτι μας και στο τέλος να ζούνε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα!
---------------------------
* αλαργινά: απομακρυσμένα
* Πόλη: Κωνσταντινούπολη
* μπογαλάκι: δέμα με ρούχα και πράγματα, τυλιγμένα με ένα κομμάτι ύφασμα
* χωράτευε: αστειευόταν
* πήχη: λεπτή ξύλινη σανίδα που χρησιμοποιείται σαν μέτρο
________________________________________________________________________________________
ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΕΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Ώρες ολόκληρες έλεγε, έλεγε, κι εγώ δε χόρταινα ......................... .
Ο αφαλός της ......................... που καταπίνει ......................... .
Να πας να μάθεις την τέχνη, να γίνεις ραφτόπουλο, να βγάζεις ......................... .
Αχ, παππούλη, έλεγα μέσα μου, αναστενάζοντας, με τη μέση μου ......................... απ’ το ράψιμο.
______________________________________________________________________
ράβω: ______________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________
Η αφήγηση του παππού συνεχίζεται
Συμπλήρωσε τα κενά στα ρήματα με (αβ) ή (αυ) και βάλε τόνο όπου χρειάζεται.
«Μια και δυο, ρ__ω το θησαυρό του δράκου μέσα σε ένα σακί, σκ__ω βαθιά και τον θ__ω κάτω από το δέντρο της αυλής. Αν__ω το τζάκι, αναπ__ομαι και σε λίγο π__ω να θυμάμαι τις δύσκολες στιγμές που πέρασα...»
Και τι δε μου έλεγε εμένα ο παππούλης μου όταν ήμουνα μικρός. Ώρες ολόκληρες έλεγε, έλεγε, κι εγώ δε χόρταινα να τον ακούω. Για χώρες μακρινές, για μέρη άγνωστα κι αλαργινά*, που δεν τα βάνει ο νους του ανθρώπου. Για της θάλασσας τον αφαλό, που καταπίνει τα καράβια, και για τη χώρα των Σκυλοκέφαλων, κι ακόμα για τη Γοργόνα, την αδελφή του Μεγαλέξαντρου, και γι’ άλλα τέτοια φοβερά και τρομερά που κρύβει τούτη η πλάση.
– Αλήθεια, παππού; τον ρωτούσα.
– Αλήθεια, ψυχή μου, απαντούσε εκείνος.
Βασιλοπούλες όμορφες περίμεναν μέσα σε πλουμιστά παλάτια το ραφτόπουλό τους, κι εγώ δεν έβλεπα την ώρα να μεγαλώσω λίγο και να φύγω απ’ το χωριό, να βγω στον κόσμο, να πάω στην Πόλη* και στην Αγια-Σοφιά. Δεν άργησε να ’ρθει αυτή η ώρα. Η μάνα μού ετοίμασε το μπογαλάκι* μου και μ’ έστειλε στην Πόλη, σ’ ένα ράφτη σπουδαίο και τρανό.
– Να πας να μάθεις την τέχνη, να γίνεις ραφτόπουλο, να βγάζεις το ψωμί σου. Έτσι μου είπε.
Πήγα, λοιπόν, κι εγώ στην Πόλη κι είδα την Αγια-Σοφιά, κι είδα το Βόσπορο, και θαμπώθηκα απ’ την ομορφιά. Όμως, η δουλειά στο ραφτάδικο ήτανε σκληρή και το αφεντικό δε χωράτευε*. Είχε και μια πήχη*, κι άμα τεμπέλιαζε κανένα από τα ραφτόπουλα, μ’ αυτή μας βάραγε για να στρωθούμε στη δουλειά. Κι όσο για βασιλοπούλες, που έλεγε ο παππούς, αυτές δεν τις είδα πουθενά!
– Αχ, παππούλη, έλεγα μέσα μου, αναστενάζοντας, με τη μέση μου πιασμένη απ’ το ράψιμο. Πότε θα ’ρθει κι εμένα η βασιλοπούλα μου, να φύγουμε απ’ το ραφτάδικο, να πάμε να χτίσουμε το παλάτι μας και στο τέλος να ζούνε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα!
---------------------------
* αλαργινά: απομακρυσμένα
* Πόλη: Κωνσταντινούπολη
* μπογαλάκι: δέμα με ρούχα και πράγματα, τυλιγμένα με ένα κομμάτι ύφασμα
* χωράτευε: αστειευόταν
* πήχη: λεπτή ξύλινη σανίδα που χρησιμοποιείται σαν μέτρο
________________________________________________________________________________________
ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΕΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Ώρες ολόκληρες έλεγε, έλεγε, κι εγώ δε χόρταινα ......................... .
Ο αφαλός της ......................... που καταπίνει ......................... .
Να πας να μάθεις την τέχνη, να γίνεις ραφτόπουλο, να βγάζεις ......................... .
Αχ, παππούλη, έλεγα μέσα μου, αναστενάζοντας, με τη μέση μου ......................... απ’ το ράψιμο.
______________________________________________________________________
ράβω: ______________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________
Η αφήγηση του παππού συνεχίζεται
Συμπλήρωσε τα κενά στα ρήματα με (αβ) ή (αυ) και βάλε τόνο όπου χρειάζεται.
«Μια και δυο, ρ__ω το θησαυρό του δράκου μέσα σε ένα σακί, σκ__ω βαθιά και τον θ__ω κάτω από το δέντρο της αυλής. Αν__ω το τζάκι, αναπ__ομαι και σε λίγο π__ω να θυμάμαι τις δύσκολες στιγμές που πέρασα...»
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 207
Ημερομηνία εγγραφής : 21/09/2022
Απ: 2024 04 ΑΠΡΙΛΙΟΣ Τι έχουμε να διαβάσουμε
ΓΛΩΣΣΑ
ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ (3 φορές αντιγραφή στο πρόχειρο):
– Να πας να μάθεις την τέχνη, να γίνεις ραφτόπουλο, να βγάζεις το ψωμί σου.
ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΡΟΧΕΙΡΟ:
«Μια και δυο, ράβω το θησαυρό του δράκου μέσα σε ένα σακί, σκάβω βαθιά και τον θάβω κάτω από το δέντρο της αυλής. Ανάβω το τζάκι, αναπαύομαι και σε λίγο παύω να θυμάμαι τις δύσκολες στιγμές που πέρασα...»
Σελίδα 36 του τετραδίου εργασιών (ασκήσεις 1 και 2)
ΑΝΑΓΝΩΣΗ - προετοιμασία της συνέχειας της ιστορίας στο βιβλίο μαθητή στη σελίδα 11 και 12. Άσκηση 1 στη σελίδα 12. (γράφουμε τίτλο της ιστορίας που διαβάσαμε)
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ σελ 115 και 116. Μελετάμε καλά το μάθημα.
ΤΕΤΡ ΕΡΓ σελ. 46 συμπληρώνουμε τις ασκήσεις.
ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ (3 φορές αντιγραφή στο πρόχειρο):
– Να πας να μάθεις την τέχνη, να γίνεις ραφτόπουλο, να βγάζεις το ψωμί σου.
ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΡΟΧΕΙΡΟ:
«Μια και δυο, ράβω το θησαυρό του δράκου μέσα σε ένα σακί, σκάβω βαθιά και τον θάβω κάτω από το δέντρο της αυλής. Ανάβω το τζάκι, αναπαύομαι και σε λίγο παύω να θυμάμαι τις δύσκολες στιγμές που πέρασα...»
Σελίδα 36 του τετραδίου εργασιών (ασκήσεις 1 και 2)
ΑΝΑΓΝΩΣΗ - προετοιμασία της συνέχειας της ιστορίας στο βιβλίο μαθητή στη σελίδα 11 και 12. Άσκηση 1 στη σελίδα 12. (γράφουμε τίτλο της ιστορίας που διαβάσαμε)
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ σελ 115 και 116. Μελετάμε καλά το μάθημα.
ΤΕΤΡ ΕΡΓ σελ. 46 συμπληρώνουμε τις ασκήσεις.
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 207
Ημερομηνία εγγραφής : 21/09/2022
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 207
Ημερομηνία εγγραφής : 21/09/2022
Παρόμοια θέματα
» 19 Μαρτίου 2024 - Τι έχουμε για το σπίτι
» ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2023
» ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2023 ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ
» ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2023
» ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2023 ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|